Thursday, November 6, 2008

titik permulaan...

Episode 2…

Dulu masa aku mula2 mengenali dunia “internet” aku rasa hepi giler arr….kalau boleh hari2 aku nak pergi lepak kat cyber café tue….mase tue tengah giler laa katakan…kalau orang2 tua ni kata tengah angau laa…hehehe!! Mase tu aku ader join Myspace….kat situ aku tak berapa tahu sangat laa aper fungsi nyer aku just suke2 nak join jer….mase aku join Myspace tue…ader sorang mamat ni add aku untuk jadi kawan dier, so aku pun approve laa….aku pun bukalah dier punye profil….pegghhh…..anggapan pertama aku…..boleh tahan gak budak ni….bukan boleh tahan aper tau (jangan salah faham tau!!)….tapi boleh tahan ganas giler dow…dengan background profil dier….dengan kata2 dier dalam profil dier…..pergghh….memang menarik perhatian aku….dier membuatkan aku ingin terus mengenali nyer….tapi kata2 pengenalannya….membuatkan aku tertanya2…apa dah jadi dengan dier ni??? Dier begitu bencikan tentang cinta….malah macam2 dier kutukkan tentang cinta ni….aku pun tanpa banyak citer….cube la mengoret citer2 dier…..hahahaha!!! aku pun ikut laa rentak penulisan dier yg ganas tue….walapun aku nie memang ganas gak….hehehe….aku pun mula laa mengarang pertanyaan2 dan nasihat2 yang boleh membuatkan dier terus bercerita pada aku mengenai dirinya dan peristiwa yang berlaku pada dirinya yang membuatkan dier bencikan “cinta”….nak tahu tak….dier plak yang cakap aku ganas dan brutal pas dier bace aper aku tulis kat dier tu….hehehehe!!! agak nyer terover brutal kot aku tulis…huhuhu….nak wat macam mana aku memang brutal pun…hahaha….baru kau tahu yang aku ni pun brutal gak tau…..kira disebabkan kebrutalan aku ni laa….dier jadi tersangkut kat aku…..hahahaha!!! Hah..kawan2 nak tahu kenapa ketika tue dier benci sangat tentang cinta nie…macam nie sebenarnya dulu dier ader couple dengan seorang minah nie laa…dier nie plak walaupun brutal dan ganas tapi der nie jenis yang setia pada cinta….(dier la kata bukan aku kata erk bro…hehehe!! Jangan marah bro!!) kisah dier macam nie…satu hari tue si minah dier nie cakap nak balik kampung laa dan dier pun dengan tidak ada sebarang syak wasangka pada minah dier ni….dier pun tak kisah laa dah minah dier nak balik kampong….tapi nak dijadikan citer nyer…di hari yang minah dier tue kata nak balik kampong…dengan kuasa Yang Maha Esa, dier telah terserempak la dengan minah dier nie dengan mamat lain plak tue…pergghh…mahu tak menyirap darah kawan aku nie…dier pun terus la melihat reaksi minah dier nie dengan mamat tue….jadi berlaku laa pertelingkahan antara dier dan minah dier nie….jadi disebabkan tue, dier telah putus cinta dengan minah dier dan membuatkan dier menjadi terlalu marah dan bencikan cinta…..ish2….cian kat kawan aku nie….mybe disebabkan terlalu setia dan dier rasa amat dikhianati apabila minah tue buat dier macam tue setelah semua kemahuan minah tue dituruti dan dier selalu menjaga hati minah tue…..ermm….nak buat macam mana kawan, mybe minah tue bukan jodoh kau…bersabar laa!! Itu la sebab kawan aku nie benci sangat cinta ketika tue….tapi sekarang mybe tidak lagi kot….hehehe….macam mana yer bro….masih benci lagi ker???? Huhuhuhu!! Dari situ kitorang mula berkongsi citer dan semakin mengenali antara satu sama lain. Satu hari tue aku try2 la minta no.phone dier coz aku nie payah sikit nak kuar gi cyber café….maklum laa jauh nak gi sana. Dier pun bagi no kat aku….alamak no digi plak dier pakai….pergghh…..jenuh kredit aku mcm nie kalau nak mesej dengan dier…..hehehe!! (perspesi pertama aku laa) Selepas tue, aku pun try2 la mesej dier dan aku cadang2 kan dier supaya dier pakai maxis….hehehe….senang sikit nak mesej….jimat pun jimat….dier pun tak lama selepas tue pakai laa no maxis tapi no tue dier akan on biler aku mesej kat no digi dier dulu coz dulu aku dok asrama dan tak boleh laa nak bawa phone gi asrama. So, aku jarang la boleh mesej dengan dier. Lama-kelamaan aku jadi makin rapat dengan dier….banyak yg dier ceritakan mengenai diri dier pada aku dan aku juga bercerita tentang aku pada dier. Aku semakin seronok menjadi kawannya malah dier juga semakin rapat dengan aku. Maser tue aku Form 6 dan dier plak tgh study lagi mase tu….ape ntah nama kolej dier belajar tue (sorry bro, aku ingat2 luper la nama kolej ko tue!!)….tapi yang aku ingat dier belajar tentang music coz dier minat giler main gitar….dier siap cakap kat aku yg gitar tue la ‘girlfriend’ dier….aduh….giler betul kawan aku ni pada gitar dier tue….hampir terjeles aku pada ‘girlfriend’ dier tue….huhuhu!!! hari ke hari kami menjadi makin rapat dan akhirnya menjadi kawan baik….sampai laa sekarang…

Bersambung….miss_Kelipan87

No comments: